27 April 2024
12.8 C
Sofia
More

    “The Colpix Singles” на Nina Simone излиза във версия от 2 CD-та и плоча на 23-ти февруари

    $tateside Records са горди да представят изданието, ремастерирано в моно звук. Заглавието включва седем сингъла, налични в оригиналните си версии за пръв път от 60-те години насам, както и бележки от Dean Rudland, DJ и компилатор от $tateside
    Nina Simone започва музикалната си кариера като класически обучено дете-виртуоз, чийто пиано рецитали са местни събития. Силно свързана с произведенията на Бах, Nina става певица почти по случайност, всичко друго е част от историята.

    През следващите 5 десетилетия, записите ѝ, които достигат челните позиции на класациите в много случаи, допринасят за култовия статус на певицата, както и одобрение от критиците. От 1959 до 1964 г. тя подписва с Colpix, които оставят целия контрол над творчеството на нея. С невероятния глас, който притежава, певицата си пробива път през джаз и блус стандартите с “The Work Song” и “I Got It Bad (And That Ain’t Good)”, както и фолк мелодии като “Little Liza Jane”, “Black Is The Color Of My True Love’s Hair”, “Blackbird” и “I Want A Little Sugar In My Bowl”.

    „Изпълнявах това, което исках и нищо друго”, споделя Nina за времето си на работа с Colpix в автобиографията си “I Put A Spell On You”. „Не ми плащаха достатъчно, за да ми кажат какво да изпълнявам. Нямаше подходящ продуцент за записите ми, само музикален инженер, който да сглоби всичко, артист-оркестрант, който пише аранжимента и всичко останало правех аз.”

    В близките няколко години животът и кариерата на Nina Simone са представени в биографии и документални филми. По-ранните ѝ записи (които обикновено не илюстрират борбата ѝ за граждански права или личния ѝ живот) често биват пренебрегнати. Въпреки, че за работата ѝ с Colpix няма много информация, именно синглите, записани с лейбъла са причина за развитието на нейната уникалност. Относно времето, което тя прекарва там, фокусът често пада върху успешната серия от албуми с изпълнения на живо, която тя записва, но прогресът на певицата е най-ясно изразен със 7-инчовите записи.

    От примесения с поп въвеждащ сингъл “Chilly Winds Don’t Blow”, до духовитата самостоятелно написана песен “Blackbird”, която е последна 45-та за лейбъла, творческото развитие на певицата може да се проследи през всички сингли, записани с Colpix. Като изпълнител с пробиващ хит, след като се присъединява към лейбъла през 1959 г., при напускането си през 1964 г., певицата вече е доказал се артист.

    Средата на Nina Simone е добре позната. Родена с името Eunice Kathleen Waymon в Трайън, Северна Каролина през 1933 г., певицата притежава изумителен талант като музикант, който е очевиден още от самото начало. Забелязана да пее химни в църквата на 6-годишна възраст от местните, някои от известните жители утвърждават фондация “Eunice Waymon Fund”, с която да подпомагат уроците ѝ по музика. Бележитият музикант Muriel Mazzanovich (който Nina нарича Miz Mazzy), започва да я обучава за класически пианист. Това допринася за дългогодишната любов на Eunice към Johann Sebastian Bach, Chopin, Brahms, Beethoven и Schubert.

    След като завършва гимназия, Nina учи в Juilliard в Ню Йорк преди да кандидатства в Curtis Institute of Music във Филаделфия. Молбата ѝ е отхвърлена, което според нея се случва заради расизъм. Ударът за певицата е ужасен. С разбито сърце, тя си обещава, че ще кандидатства отново, но през това време трябва да получава приходи, за да плаща уроците си по музика. През 1954 г. Nina започва да свири в бар в Атлантик Сити, където е поканена да пее. Това ѝ дава нов живот.

    Когато собственикът на Midtown Bar пита певицата за сценично ѝ име, Eunice му казва да я нарича Nina Simone. „Винаги съм харесвала името Nina, а името Simone видях на един плакат за филм. (Вероятно става въпрос за френската актриса Simone Signoret).

    Уникалното ѝ съчетание от джаз, класическа музика и блус скоро ѝ печели публика, и през 1958 г. тя подписва с Bethlehem Records. Нейната версия на “I Loves You Porgy” на George и Ira Gershwin достига топ 20 в поп класацията на Billboard. Дебютният ѝ албум “Little Girl Blue” излиза скоро след това, като смело изявление, особено забележимо с “Love Me Or Leave Me”, която е вдъхновена от Бах. Договорът, който Simone подписва с Bethlehem се отразява години по-късно, когато “My Baby Just Cares For Me” се изкачва на първата позиция в цяла Европа, но певицата не получава никакви възнаграждения.

    През 1959 г. тя се мести в Ню Йорк. „Посрещнах новата 1959-та година в зловещ брак, заклещена в малка стая с хит, растяща репутация и без никаква идея как да спечеля парите, които ми бяха необходими, за да завърша класическото си обучение”, казва певицата. Въпреки това, успехът на “I Loves You Porgy”, показва, че е била в процес на търсене, а Joyce O’Selznick, ловецът на таланти за Columbia Pictures Records, Colpix, предлага на Nina дългосрочен договор. Това е необичаен лейбъл, който издава саундтраци, записи на актьори с договори със студиото, както и някои джаз и ритъм и блус изпълнители.

    Първият сингъл “Chilly Winds Don’t Blow” е написан и продуциран от Hecky Krasnow, който е известен с нови записи с Columbia Records, включващи “Frosty the Snowman” и “Rudolph the Red Nosed Reindeer” на Gene Autry. Продължението е адаптация на духовития “Children Go Where I Send Thee’” подкрепен с “Willow Weep For Me”.

    През септември 1959 г., певицата е поканена за участие в Town Hall в Ню Йорк, Мидтаун Манхатън. Концертът, който е записан, съдържа фолк, балади, джаз и блус, както и два оригинала. „Всички тези дати в клубове бяха просто репетиции за това, нощта беше моя”, „Ако не ми вярвате, може сами да се уверите, бях сензация. Успех, придобит за една нощ, като по филмите”. Издаден като албум “Nina Simone At Town Hall” представя времето ѝ с лейбъла и води до два следващи албума. Първият сингъл от сесията е “The Other Woman”, допълнен с “It Might As Well Be Spring” от дебютния ѝ студиен албум за лейбъла, “The Amazing Nina Simone”. Записът е последван от още две парчета от Town Hall, “Summertime” и “Fine And Mellow”. Въпреки, че те не стават хитове, песните помагат за запазване на репутацията на певицата.

    Следващият сингъл “Since My Love Has Gone” е базиран на мелодия от Verdi, а след това излиза “Tomorrow (We Shall Meet Once More)”. И двете песни са подчертани с драматични струнни аранжименти и са последвани от “If Only For Tonight”, заедно с ексклузивна редакция на “Under The Lowest”, част от “Nina Simone At Town Hall”. С Colpix Nina се връща към блуса за следващите си издания, като силно впечатление прави “Nobody Knows You When You’re Down and Out”. В “B- side” има още по-добри попадения като “Black Is The Color Of My True Love’s Hair”, отличителна песен, към която певицата се връща отново и отново.

    Албумът “Nina Simone At Newport” носи следващия сингъл, оптимистична версия на “Cotton Eyed Joe” и невероятна интерпретация на “Trouble In Mind”. Поредицата от завладяващи сингли продължава с интерпретацията на “Work Song” на Oscar Brown Jr, която тя представя по свой собствен начин, както прави и с “Memphis In June” на Hoagy Carmichael. Тя надминава себе си в следващия етап с “You Can Have Him” и “Gin House Blues”.

    С желание да направят хит със Simone, Colpix я връщат в студиото за отговор на разтърсващата песен “Hit The Road Jack” на Ray Charles. Търсеният запис “Come On Back Jack” не успява да се класира, а следващ сингъл става “In The Evening By The Moonlight” от албума “Nina Simone At Newport”.

    Следват само още 2 сингъла. Първият, взет от “Nina Simone Sings Ellington”, е версия на “I Got It Bad”, а от другата страна е една от самостоятелно написаните песни “I Want A Little Sugar In My Bowl”. Последният запис съчетава традиционния фолк стандарт “Little Liza Jane” и оригиналната “Blackbird”. Повече от всяка биография или документален филм, тези песни показват колко далеч е достигнала Nina творчески, разкриват поглед към бъдещето ѝ като активист за граждански права, а по-късно излизат и песни като “Mississippi Goddam” и “Young, Gifted And Black”.

    С тези 27 песни, “The Colpix Singles” проследява музикалното пътешествие на Nina Simone от джаз и народна певица към високо оценен текстописец.

    Траклист на “The Colpix Singles”:

    CD FORMAT

    CD 1:

    1. Chilly Winds Don’t Blow
    2. Solitaire
    3. Children Go Where I Send You
    4. Willow Weep For Me
    5. The Other Woman
    6. It Might As Well Be Spring
    7. Summertime
    8. Fine And Mellow
    9. Since My Love Has Gone
    10. Tomorrow (We Will Meet Once More)
    11. Under The Lowest (Short Version)
    12. If Only For Tonight
    13. Nobody Knows You When You’re Down And Out
    14. Black Is The Color Of My True Love’s Hair

    CD 2:

    1. Trouble In Mind
    2. Cotton-Eyed Joe
    3. Work Song
    4. Memphis In June
    5. You Can Have Him
    6. Gin House Blues
    7. Come On Back Jack
    8. You’ve Been Gone Too Long
    9. In The Evening By The Moonlight
    10. I Want A Little Sugar In My Bowl
    11. I Got It Bad (And That Ain’t Good)
    12. Little Liza Jane
    13. Blackbird

    LP FORMAT

    Side 1:

    1. Chilly Winds Don’t Blow
    2. Children Go Where I Send You
    3. The Other Woman
    4. Summertime
    6. Since My Love Has Gone
    6. Nobody Knows You When You’re Down And Out
    7. If Only For Tonight

    Side 2:

    1. Trouble In Mind
    2. Work Song
    3. Gin House Blues
    4. Come On Back Jack
    5. In The Evening By The Moonlight
    6. I Got It Bad (And That Ain’t Good)
    7. Little Liza Jane

    “The Colpix Singles” на Nina Simone ще бъде на музикалния пазар от Орфей Мюзик, изключителен лицензиант на Warner Music International.