28 April 2024
20.8 C
Sofia
More

    Slash се впуска в блуса заедно с Brian Johnson от AC/DC, чуйте ги с “Killing Floor” [обновена]

    От известно време се носи слух, че всемогъщият Slash се готви за блус албум и моментът най-накрая дойде. Неподражаемият китарист представи днес новия си сингъл “Killing Floor”

    Slash, емблематичният китарист и автор на песни, носител на Грами, обяви дългоочаквания си шести соло албум, озаглавен “Orgy Of The Damned“, който ще бъде издаден на 17 май чрез Gibson Records.
    Колекция от 12 динамични песни, които разтърсват и съживяват блус класиките с изчистен, инстинктивен подход, “Orgy Of The Damned” създава уникален израз, който отдава почит на блуса.

    Първият сингъл „Killing Floor“ – който включва Brian Johnson от AC/DC като вокал и Steven Tyler от Aerosmith на хармоника – е наелектризиращ, дрезгав и весело необуздан възприятие на чикагския блус стандарт от 1964 г. на Howlin’ Wolf. С този първи сингъл, 58-годишният дава старт с гръм и трясък. Той е поканил не друг, а вокалиста на AC/DC Brian Johnson, което го прави доста важен сингъл. Johnson загрява гласни струни преди първото турне на австралийците в Европа от доста години насам.

    Новото видео към “Killing Floor“, което може да се види по-долу, предлага първи поглед към Slash и неговата блус група Johnny Griparic (бас), Teddy Andreadis (клавишни), Michael Jerome (барабани) и Tash Neal (вокали/китара ), записвайки песента в студио.

    Slash казва: „„Killing Floor“ е една от любимите ми песни на Howlin’ Wolf, но също така и един от емблематичните блус рифове, които ме запалиха като млад китарист. Винаги съм искал да я направя в някакъв смисъл и този запис беше перфектен повод. Но да го свиря с тази група и с пеенето на Brian Johnson, беше постижение, което никога не бих си представил тогава. Да не говорим за Steven Tyler, който свири на хармоника.”

    Johnson  заявява: „Когато Slash ме помоли да пея в „Killing Floor“, веднага казах „да“. Това беше една от първите песни, които научих в първата ми група, и когато той ми пусна бекграунда, нямаше нужда въобще да мисля, а хармониката на Steven е толкова дяволски гореща. Беше страхотно със Slash в студиото и мисля, че изпълнихме тази страхотна стара песен. Rock on.

    Като включва както добре познати, така и до голяма степен неоткрити песни, Slash предлага носталгично намигване към миналото, като същевременно съживява песните с неподражаемото си свирене на китара и духа на сътрудничество. За „Orgy Of The Damned“ прочутият китарист се събра отново с легендарния продуцент Mike Clink и привлече разнообразни гост-вокалисти за албума, сред които Gary Clark Jr., Billy F. Gibbons, Chris Stapleton, Dorothy, Iggy Pop, Paul Rodgers, Demi Lovato, Brian Johnson, Tash Neal, Chris Robinson и Beth Hart, по подобен начин на неговия едноименен солов албум от 2010 г. “Slash“. За да завърши групата си в студиото и по време на път, Slash се събра отново с двама от колегите си от групата си Blues Ball от 90-те, басиста Johnny Griparic и кийбордиста Teddy Andreadis, и привлече барабаниста Michael Jerome и певеца/китарист Tash Neal.

    Въпреки че е израснал в Англия, американската баба на Slash го насочва към блуса отрано и той веднага е привлечен от B.B. King. В същото време родителите му го отглеждат на здравословна диета от британския рокендрол от 60-те, от The Who до The Kinks. След като се премества в Laurel Canyon, Slash се оказва заобиколен от рок и фолк певци като Joni Mitchell, Crosby, Stills & Nash и Neil Young – всички те в крайна сметка вдъхновяват неговото свирене и писане на песни. Едва когато самият той започва да свири на китара, Slash осъзнава, че всички негови любими музиканти са били повлияни от същите блус записи на B.B. King, които той е слушал като дете.

    Orgy Of The Damned“ обхваща широка гама от стилове в рамките на блус жанра, преминавайки от оптимистичен, шумен поглед върху „Crossroads“ на Robert Johnson до тъжно, дрънкащо изпълнение на „Stormy Monday“ на T. Bone Walker. Някои от песните, като “The Pusher” на Steppenwolf, “Key To The Highway” на Charlie Segar и “Born Under A Bad Sign” на Albert King, бяха изпълнени от Blues Ball на Slash, докато други, като “Living For The City” на Stevie Wonder, бяха дългогодишни фаворити за Slash. „Hoochie Coochie Man“, написана от Willie Dixon и направена известна от Muddy Waters през 1954 г., демонстрира природата на момента и необузданата енергия на „Orgy Of The Damned“, с Billy F. Gibbons от ZZ Top, който се намесва на китара и вокали. Групата наема в зала за репетиции в Северен Холивуд и започна да прави прочувствени, весели възприятия на класическите песни. Всичко е изсвирено на живо в залата, с акцент върху импровизацията, което води до колекция от динамични, заредени с енергия песни, които са непосредствени, сурови и познати.

    Докато Slash обмисляше вокалисти, той се обърна към своя стар приятел и сътрудник Iggy Pop, който отдавна иска да запише блус песен. Pop предложи песента на Lightnin’ Hopkins от 1962 г. „Awful Dream“, оскъдна, провлачена песен, първоначално записана на акустична китара. Дуетът реши да пресъздаде тази семпла атмосфера и записа своя собствена вяла, емоционално резонираща версия, седейки на два стола в студиото на Slash.

    Интерпретацията на Iggy на тази песен е наистина възвишена“, казва Slash. „И това е нещо, което никой не е чувал от него. В края на песента можете да го чуете как просто пее партиите на хармоника.“

    На друго място в „Orgy Of The Damned“, Demi Lovato дава силния си глас за „Papa Was A Rollin’ Stone“, пламенна, прочувствена версия на сингъла от 1972 г. на The Temptations, на която Slash се възхищава като дете. Въпреки че песента клони повече към R&B, китаристът искаше да й придаде собствен страстен прочит. Албумът завършва с извисяващо се оригинално инструментално парче, “Metal Chestnut“, написано специално за “Orgy Of The Damned” от Slash.

    Orgy Of The Damned” демонстрира по-малко известен аспект от музикалното майсторство на Slash. Въпреки че винаги е прегръщал широк спектър от стилове и жанрове, албумът предлага рядка възможност да се изследва уникална страна от неговото свирене и да изведе на преден план едно вълнуващо пътуване през неговите силни, блус вдъхновения, които отдавна са били на заден план в неговата блестяща кариера.

    [Update] Ето и официалното видео, режисирано от Todd Harapiak:

    Slash – “Orgy Of The Damned”

    01. The Pusher (feat. Chris Robinson)
    02. Crossroads (feat. Gary Clark Jr.)
    03. Hoochie Coochie Man (feat. Billy Gibbons)
    04. Oh Well (feat. Chris Stapleton)
    05. Key To The Highway (feat. Dorothy)
    06. Awful Dream (feat. Iggy Pop)
    07. Born Under A Bad Sign (feat. Paul Rodgers)
    08. Papa Was A Rolling Stone (feat. Demi Lovato)
    09. Killing Floor (feat. Brian Johnson)
    10. Living For The City (feat. Tash Neal)
    11. Stormy Day (feat. Beth Hart)
    12. Metal Chestnut

    Въпреки че предстоящият дългосвирещ албум на Slash ще бъде неговият втори под името “Slash”, той издаде няколко албума с дългогодишната си група Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators, в която към него се присъединява фронтмена на Alter Bridge Myles Kennedy.

    Миналия месец Slash поднови турнето на Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators. Последния албум на Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators, „4“, беше издаден през февруари 2022 г. чрез Gibson Records в партньорство с BMG.

    4“ беше петият самостоятелен албум на Slash и четвъртият като цяло с групата му, включваща Kennedy, Brent Fitz (барабани),Todd Kerns (бас, вокали) and Frank Sidoris (китара, вокали).